Lue Asiakaspalveluyksikkömme Annin ajatuksia työssä viihtymisestä ja sen merkityksestä loppuviimein myös asiakkaalle.
Lue Asiakaspalveluyksikkömme Annin ajatuksia työssä viihtymisestä ja sen merkityksestä loppuviimein myös asiakkaalle.
Katot ovat valtavan tärkeitä ja niiden hyvinvointi on tietysti jokaisen kattotutkalaisen sydäntä lähellä. Katot eivät kuitenkaan ole se ainoa syy, minkä takia tämä on niin hyvä paikka olla töissä. Isossa roolissa ovat ne kaikki hienot työkaverit, joiden kanssa saan työpäiväni jakaa. Olen iloinen työyhteisöstä, jossa on helppo olla oma itsensä ja toivon, että tämä ilo ja innostus näkyy myös asiakkaillemme.
Nykyään puhutaan paljon hyvinvoinnista ja sen tärkeydestä – ja hyvä niin. Hyvinvoiva ihminen tuo ympärilleen positiivista energiaa ja on monesti myös parempaa seuraa. Erityisesti nykyisessä maailman tilanteessa, jossa synkkiä uutisia riittää, ihmisten välisen vuorovaikutuksen merkitys korostuu entisestään.
Oletko koskaan miettinyt mitä tulee huoneeseen, kun sinä tulet sinne? Kun tulet aamulla töihin, voit saapua paikalle katse maahan luotuna ja murahdellen. Tai vaihtoehtoisesti jo saapuessa paikalle voit kohdata työkaverit, tervehtiä, ehkä jopa hymyillä ja näin tuoda jo mukanasi ripauksen hyvää mieltä töihin.
Hyvinvoiva ja työssään viihtyvä ihminen tuo mukanaan positiivista ilmapiiriä. Positiivinen energia ja hyvä mieli tarttuvat ympärillä oleviin helposti ja yleensä ne myös lisääntyvät jaettaessa. Kaikki tiedämme, ettei töissä tai elämässä muutenkaan aina tule vastaan pelkästään positiivisia asioita, mutta haasteet ja hankalammatkin kohdat on helpompi selvittää, kun ympärillä on positiivinen vire ja mukavia ihmisiä.
Työn luonne tai sisältö ei monestikaan ole ratkaiseva tekijä töissä viihtymisessä, vaan suurempi vaikutus on työyhteisön hengellä ja ilmapiirillä. Kun työkavereiden kesken vallitsee hyvä ja kannustava ilmapiiri, töihin on ilo mennä.
Itse ajattelen usein työkavereitani ikään kuin yrityksen sisäisinä asiakkaina. Tämän takia hyvän palveluasenteen ylläpitäminen heitä kohtaan on tärkeää. Kun työkavereiden kesken on hyvä ja välitön ilmapiiri, on avun pyytäminen helpompaa. Tällöin myös kommunikaatio sujuu paremmin, joka taas vähentää väärinkäsityksiä ja virheitä. Hyvässä työyhteisössä jokainen haluaa hoitaa oman työnsä hyvin, jotta työkaverillakin on helpompi tehdä oma osuutensa.
Jotta me Kattotutkalla saamme palveltua asiakkaitamme mahdollisimman hyvin, tarvitaan matkan varrella monenlaisia työntekijöitä sekä osaamista. Silloin koko tiimin yhteistyö on ensiarvoisen tärkeää. Yhdet työskentelevät asiakkaiden kanssa, toiset johtavat työmaiden toteutusta ja kolmannet tekevät käytännön korjaus- ja tarkastustöitä katoilla. Hallinnossa hoidetaan esimerkiksi laskutusta ja markkinointia, tehtaalla valmistetaan erilaisia osia ja yritysjohto suunnittelee tulevaisuutta ja luotsaa yritystä eteenpäin. Jokainen työntekijä vaikuttaa asiakaskokemukseen omalla panoksellaan. Toisin sanoen kaikki ponnistelevat yhteisen päämäärän eteen; jotta asiakkaan olisi huoletonta elää oman kattonsa alla.
Kun kaikki työntekijät kokevat olevansa tärkeä osa tiimiä ja heidän työpanostaan arvostetaan, työmotivaatio on korkealla. Tämä näkyy haluna palvella asiakkaita entistä paremmin. Parhaimmillaan tämä ilmenee asiakkaille odotukset ylittävänä palveluna, joka tehdään hymyillen ja hyvällä mielellä.
Miten mukavalta tuntuukaan olla osa työyhteisöä, jossa on mukavaa yhdessä ja jossa jokainen saa kokea olevansa arvostettu!
Kirjoittaja: Anni Lindgren, Asiakaspalveluyksikkö
Julkaistu: 23.7.2024
Olen Anni Lindgren asiakaspalveluyksiköstä. Alun perin olen kouluttautunut musiikkialalle, mutta erilaisten mutkien jälkeen löysin tieni Kattotutkalle. Minulle ihmisten kohtaaminen on erityisen tärkeää ja sydäntäni lähellä, nautin yhteistyöstä asiakkaiden ja työkavereiden kanssa. Vapaa-ajallani harrastan juoksua, kirjojen lukemista ja musisoimista ystävien kanssa. Blogissa pohdin asioita ihmisten välisen vuorovaikutuksen ja yhteistyön näkökulmasta.
Asiakkaitamme ovat mm. taloyhtiöt, kiinteistöyhtiöt, seurakunnat, kaupungit ja kunnat. Osaamiseemme luottavat vahvasti useat isot kiinteistöalan tunnetut toimijat.
Mielenkiintoisia näkemyksiä, kokemuksia sekä uusia ajatuksia katoilta ja niiden ulkopuolelta. Uudessa Kattotutka-blogissa tartutaan ajankohtaisiin ja asiakkaitamme askarruttaviin teemoihin. Kirjoittajina toimivat omat työntekijämme, kattoalan asiantuntijat, jotka pääsevät tuomaan ammattitatonsa esiin ja jakamaan sen teille lukijoille.
Kattotutkan 30-v juhlavuoden kunniaksi halusimme tuoda esiin työntekijöitämme, jotka ovat työskennelleet Kattotutkalla pitkään. Tältä sivulta löydät kootusti mietteitä ja muistoja useilta pitkäikäisiltä kattotutkalaisilta eri tehtävistä ympäri Suomen.
Vastaukset ovat järjestyksessään Kattotutkaiässä kokenein ensin. Kaiken kaikkiaan meillä työskenteli vuoden 2023 alussa lähes 60 vähintään 10 vuotta yhtäjaksoisesti Kattotutkalla työskennellyttä kattoalan ammattilaisia.
Tarkastamme, korjaamme ja huollamme peltikatot, kuparikatot, huopakatot ja tiilikatot – niin isoissa kuin pienissäkin kiinteistöissä. Peltikattoremontti ja huopakattoremontti voidaan tehdä myös ELINKAARIKATTO® -urakkamallilla ylivertaisella 25 vuoden täystakuulla!
Peltikaton maalaus, tiilikaton pinnoitus, kattojen lumenpudotus, vesikourujen saneeraus, sadevesijärjestelmät ja katon turvavarusteet täydentävät palveluvalikoimamme kokonaisvaltaiseksi, jolloin muita sopimuskumppaneita katon kunnossapitoon ei tarvita.