Ajankohtaista / Kattotutkalle on myönnetty Avainlippu

Kattotutkalle on myönnetty Avainlippu

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä.

Kattotutkalle on myönnetty Avainlippu

9
toukokuuta
2023
Uutinen

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt valtakunnallisesti toimivalle Kattotutkalle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Avainlippu kattaa koko Kattotutkan tarkastus-, korjaus- ja huoltopalvelu toiminnan.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

- Kattotutka on suomalainen perheyritys ja on pitkään kuulunut Perheyritysten liittoon. Yksi Kattotutkan arvoista on "luotettava kumppani", mikä tarkoittaa mm. sitä, että huolehdimme täsmällisesti yhteiskunnalliset velvoitteemme. Kotimaisena työllistäjänä olemme merkittäviltä osin tukemassa yhteiskuntaa sekä paikallisesti että valtakunnallisesti. Meitä kattotutkalaisia on jo lähes 300 henkilöä. Omistajastrategiana on kotimaisuus myös tulevaisuudessa, Kattotutkan markkinointijohtaja Jouni Ahvenvaara kertoo.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

- Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo.

 

Lisätietoja

Jouni Ahvenvaara, markkinointijohtaja, Kattotutka Oy
040 831 5835, jouni.ahvenvaara@kattotutka.fi

Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto
050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi

 

Kattotutka on valtakunnallinen kattopalveluihin ja -tuotteisiin keskittynyt yhtiö. Kattotutka toimii "Vesikaton luotettavana kumppanina" niin talo- ja kiinteistöyhtiöissä kuin myös julkisissa rakennuksissa. Käytännössä tämä lupaus tarkoittaa vedenpitävää ammattitaitoa, ihmisille ja rakenteille turvallisia innovatiivisia työmenetelmiä, työturvallisuudesta huolehtimista, riittäviä resursseja sekä vakavaraisuutta. Vuodesta 1993 asti näitä lupauksia on lunastettu jo yli 70 000 kattotyön verran.

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä noin 5000 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua.
www.suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Tehtävämme on kannustaa valitsemaan työtä Suomeen.
www.suomalainentyo.fi

 

Käytämme evästeitä (olet hyväksynyt) (olet kieltänyt)

Käytämme oheisia kolmansien osapuolten evästeitä kävijäseurantaan ja markkinointiin sekä siirrämme tietoja EU:n ulkopuolelle kuten Yhdysvaltoihin, mikäli annat tälle suostumuksen klikkaamalla "Hyväksy". Lisätietoa

Google
Kävijäseuranta ja tiedonkeruu markkinointiin
Facebook
Mainontaan liittyvä tiedonkeruu
Microsoft
Mainontaan liittyvä tiedonkeruu
Serviceform
Asiakaspalvelu- ja chatbot-palvelu
Hyväksy
Kiellä
Peru