Ajankohtaista / Hyvien valintojen viikko 2024

Kattotutka on mukana Hyvien valintojen viikossa

Hyvien valintojen viikko

 

Hyvien valintojen viikolla tehdään suomalaista työtä tukevia hyviä valintoja

29
huhtikuuta
2024
Uutinen

Suomalaisen työn liitto järjestää toista kertaa Hyvien valintojen viikon. Sen tarkoituksena on muistuttaa, että kuluttajat voivat valinnoillaan vaikuttaa suomalaisen työn asemaan ja työllisyyteemme. Kattotutka on mukana Hyvien valintojen viikossa.

Suomalaisen työn liitto järjestää toista kertaa Hyvien valintojen viikon. Sen tarkoituksena on muistuttaa, että kuluttajat ja yritykset voivat valinnoillaan vaikuttaa suomalaisen työn asemaan ja työllisyyteemme. Kattotutka on mukana Hyvien valintojen viikossa.

- Kattotutka on suomalainen perheyritys, joka työllistää lähes 300 eri kattoalan ammattilaista. Kotimaisena työllistäjänä edistämme paikallista ja valtakunnallista taloutta työpaikkojen ja verotulojen muodossa sekä pitämällä huolta suomalaisten arvokkaasta kiinteistöomaisuudesta. Elinkaariajatteluun nojaava toimintamallimme pyrkii maksimoimaan kattojen elinkaaren erityisesti ennakoimalla ja täsmäkorjaamalla. Näin ollen voidaan välttää ennenaikaiset kattoremontit – ympäristö kiittää. Valitsemalla kotimaisen toimijan, teet investoinnin meidän kaikkien yhteiseen tulevaisuuteen, Kattotutkan markkinointijohtaja Jouni Ahvenvaara tiivistää.

- Hyvien valintojen viikko vapun tienoilla on hyvä ajankohta tarkkailla omia valintojaan. Aina ei tarvitse ostaa, mutta kun ostaa, suomalainen työ on vastuullinen valinta, sanoo Suomalaisen työn liiton projektipäällikkö Merja Mantila. Kun valitsee kotimaista, rakentaa kestävämpää tulevaisuutta meille kaikille. Jokainen valinta palautuu yhteiskunnalle luoden hyvinvointia. Suomalainen valinta tukee myös innovaatioita ja osaamista.

Suomalaiset arvostavat kotimaisuutta

Suomalaisen työn liiton selvityksen mukaan suomalaiset arvostavat kotimaisuutta erittäin paljon, sillä peräti 76 % suomalaisista ilmoittaa suosivansa suomalaisia tuotteita ja toimijoita. Tämä on kansainvälisestikin vertailtuna erittäin korkealla tasolla.

- Tässä ajassa korostuu erityisesti kotimaisten tuotteiden brändimielikuva. Tiukempina aikoina kiinnitymme vahvemmin tuttuun ja turvalliseen, ja brändeillä on tässä iso merkitys.  Niiden avulla voimme auttaa suomalaisia tekemään hyviä valintoja ja yrityksiä olemaan valmiina ja vahvoina silloin, kun talous kääntyy kasvuun. Yrityksiltä halutaan kuulla, miksi kotimainen on paras valinta, tiivistää Suomalaisen työn liiton tutkimuspäällikkö Jokke Eljala.

Hyvien valintojen viikkoa vietetään 29.4.-5.5.2024. Teemaviikkoon voi osallistua valitsemalla Suomelle hyvää tekeviä tuotteita ja palveluita.

Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta kuluttajamarkkinoilla. Tarkastelun tuotekategoriat ovat ruoka, koti ja sisustus sekä vapaa-aika ja hyvinvointi. Mittaristossa tarkastellaan euromääräistä kuluttamista sekä asenteita suomalaisuutta kohtaan.

Mittariston toteutti Aula Research Suomalaisen työn liiton toimeksiannosta. Mittaristo perustuu eri datalähteisiin, kuten kulutusdataan, kysyntätilastoihin, arvo- ja asennekyselyihin ja verkkoanalytiikkaan. Mittaristossa käytettyjä datalähteitä ovat Google Trends valittujen brändiparien suosio 2013-2023, S-ryhmän kulutusdata, Suomalaisen työn liiton arvo- ja asennekyselyt 2013-2023, Valmistajien näkymät -indeksikysely liiton jäsenyrityksille, Tilastokeskuksen kansantalouden tilinpito, Teollisuuden liikevaihtokuvaajat, Kuluttajien luottamusindikaattori 2013-2023 ja Tullin Ulkomaankaupan tilastot.

 

Lisätietoja

Jouni Ahvenvaara, markkinointijohtaja, Kattotutka Oy, jouni.ahvenvaara@kattotutka.fi, 040 831 5835

Merja Mantila, projektipäällikkö, Suomalaisen työn liitto, merja.mantila@suomalainentyo.fi, 050 330 3640

Jokke Eljala, tutkimuspäällikkö, Suomalaisen työn liitto, jokke.eljala@suomalainentyo.fi, 050 374 7410

 

Kattotutka on valtakunnallinen kattopalveluihin ja -tuotteisiin keskittynyt yhtiö. Kattotutka toimii "Vesikaton luotettavana kumppanina" niin talo- ja kiinteistöyhtiöissä kuin myös julkisissa rakennuksissa. Käytännössä tämä lupaus tarkoittaa vedenpitävää ammattitaitoa, ihmisille ja rakenteille turvallisia innovatiivisia työmenetelmiä, työturvallisuudesta huolehtimista, riittäviä resursseja sekä vakavaraisuutta. Vuodesta 1993 asti näitä lupauksia on lunastettu jo yli 70 000 kattotyön verran.

Hyvien valintojen viikko (29.4.-5.5.2024) on kampanja, jossa kuluttajia muistutetaan suomalaisen työn valinnan vaikutuksista. Avainlippua sekä Design from Finland- ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkkiä kantavat yritykset kertovat, miksi juuri heidän tuotteensa tai palvelunsa on hyvä valinta niin yhteiskunnan, yrityksen kuin yksittäisen suomalaisenkin kannalta. https://suomalainentyo.fi/teemat/hyvien-valintojen-viikko/ 

 

Käytämme evästeitä (olet hyväksynyt) (olet kieltänyt)

Käytämme oheisia kolmansien osapuolten evästeitä kävijäseurantaan ja markkinointiin sekä siirrämme tietoja EU:n ulkopuolelle kuten Yhdysvaltoihin, mikäli annat tälle suostumuksen klikkaamalla "Hyväksy". Lisätietoa

Google
Kävijäseuranta ja tiedonkeruu markkinointiin
Facebook
Mainontaan liittyvä tiedonkeruu
Microsoft
Mainontaan liittyvä tiedonkeruu
Serviceform
Asiakaspalvelu- ja chatbot-palvelu
Hyväksy
Kiellä
Peru